Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi
w Lipnicy Wielkiej

Slide background

Edukacja Włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej – podsumowanie zajęć - maj 2025 – bogata galeria zdjęć.

Kategoria:
1W Szkole Podstawowej nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej trwa realizacja projektu „Edukacja Włączająca", którego głównym celem jest wsparcie rozwoju każdego ucznia – zarówno tego, który potrzebuje pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak i ucznia uzdolnionego, a także integracja całej społeczności szkolnej. Projekt potrwa do sierpnia 2026 roku, a jego realizacja jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu #FunduszeEuropejskie#FunduszeUE oraz #GminaLipnicaWielka

Kontynuacja działań w maju i czerwcu

Zajęcia rozpoczęte w marcu były z powodzeniem kontynuowane również w maju i czerwcu. Uczniowie uczestniczyli w bogatej ofercie zajęć wspierających i rozwijających, dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb i możliwości. Regularność spotkań oraz aktywna współpraca wszystkich zaangażowanych specjalistów sprzyjały widocznemu postępowi w wielu obszarach funkcjonowania uczniów.
Wsparcie dostosowane do potrzeb ucznia
W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzone są zajęcia:
z logopedą,
z terapeutą pedagogicznym,
korekcyjno-kompensacyjne,
dydaktyczno-wyrównawcze,
rewalidacyjne.
Zajęcia te pełnią ważną rolę w wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów, wspierają rozwój emocjonalny i społeczny oraz wzmacniają poczucie bezpieczeństwa i pewność siebie.
Rozwój talentów – inwestycja w przyszłość
Projekt „Edukacja Włączająca" to także przestrzeń dla uczniów uzdolnionych, którzy mogą rozwijać swoje pasje i zdolności na zajęciach:
teatralno-polonistycznych (klasy I–III),
matematyczno-przyrodniczych (klasy I–III oraz IV–VIII),
językowych z języka angielskiego (klasy I–III).
Dzięki tym zajęciom uczniowie nie tylko poszerzają swoją wiedzę, ale również doskonalą umiejętność współpracy, kreatywnego myślenia oraz odpowiedzialności za własny rozwój.
Integracja i przeciwdziałanie wykluczeniu
W maju i czerwcu dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia integracyjne oraz antydyskryminacyjne o charakterze muzycznym i sportowym. Ich celem było stworzenie przestrzeni dla spotkania i współpracy uczniów w różnym wieku, o różnych predyspozycjach i potrzebach edukacyjnych. Te wspólne aktywności przyczyniają się do budowania pozytywnych relacji, wzajemnego szacunku i poczucia wspólnoty w szkole.
Widoczne efekty działań projektowych
Po kolejnych miesiącach realizacji projektu wyraźnie zauważalne są pozytywne zmiany:
wzrost zaangażowania uczniów w życie szkolne,
poprawa relacji rówieśniczych,
większa motywacja do nauki,
rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych.
Realizacja projektu „Edukacja Włączająca" w naszej szkole to wyraz troski o wszechstronny rozwój uczniów oraz potwierdzenie, że edukacja może być dostępna, inspirująca i pełna możliwości dla każdego dziecka.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć dokumentujących przebieg i atmosferę zajęć.