Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi
w Lipnicy Wielkiej

Slide background

Uczniowie klasy III w ramach edukacji włączającej uczestniczą w zajęciach integracyjnych i antydyskryminacyjnych o charakterze plastycznym. 🫟🎨🖌️

1Podczas wspólnej pracy artystycznej wyrażają swoje emocje, uczą się współpracy, wzajemnego szacunku i tolerancji. Dzięki twórczym działaniom odkrywają, że różnorodność jest wartością, a współdziałanie prowadzi do pięknych i wspólnych efektów. Zajęcia sprzyjają budowaniu pozytywnej atmosfery w klasie i wzmacniają poczucie akceptacji. ☺️👍👏
Uczniowie uczą się otwartości na innych i dostrzegania mocnych stron każdego kolegi i koleżanki.
Edukacja włączająca dobrostanem uczniów w Gminie Lipnica Wielka
Czytaj więcej...

Zajęcia rozwijające uzdolnienia sportowe

1W ramach projektu "Edukacja włączająca" w Gminie Lipnica Wielka w naszej szkole odbywają się zajęcia rozwijające uzdolnienia sportowe.
Celem zajęć jest wspieranie uczniów o ponadprzeciętnych umiejętnościach ruchowych w rozwijaniu ich zainteresowań i zdolności sportowych. Uczniowie wykonują ćwiczenia o podwyższonym stopniu trudności, doskonalą technikę, koordynację, szybkość i wytrzymałość.
Zajęcia umożliwiają pełne zaangażowanie w wysiłek fizyczny, rozwój indywidualnych predyspozycji oraz budowanie motywacji do podejmowania aktywności sportowej na wyższym poziomie.
Edukacja włączająca dobrostanem uczniów w Gminie Lipnica Wielka
Czytaj więcej...

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne 🖌️🎨.

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 🖌️🎨 w ramach projektu „Edukacja Włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka"
Wramach edukacji włączającej na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych szczególną uwagę zwrócono na rozwój sprawności manualnej uczniów, co ma istotne znaczenie dla ich funkcjonowania zarówno w sferze edukacyjnej, jak i społecznej. Zajęcia dostosowano do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego ucznia.
Edukacja włączająca w tym kontekście oznacza tworzenie warunków do aktywnego uczestnictwa każdego dziecka w zajęciach – niezależnie od poziomu trudności, z jakim się mierzy. Prace uczniów są prezentowane na gazetkach i w sali lekcyjnej, co dodatkowo wzmacnia ich motywację i integruje z grupą rówieśniczą.
Zajęcia pomagają nie tylko rozwijać konkretne umiejętności, ale również budować pozytywne relacje z otoczeniem i wzmacniać poczucie przynależności do społeczności szkolnej.
Marzec – maj 2025 | Projekt „Edukacja Włączająca"

Matematyczno-przyrodnicze wyzwania w klasie V – kreatywność, logika i refleksja nad światem! ⚡🌍

📐🌿 Matematyczno-przyrodnicze wyzwania w klasie V – kreatywność, logika i refleksja nad światem! ⚡🌍 w ramach projektu „Edukacja Włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka"
Marzec – czerwiec 2025 | Projekt „Edukacja Włączająca"
W ramach projektu „Edukacja Włączająca" uczniowie klasy V uczestniczyli w inspirujących zajęciach matematyczno-przyrodniczych, które odbywały się od marca do czerwca 2025 r. 🧩🧠🌿
🔍 Co robiliśmy na zajęciach?
Podczas spotkań uczniowie zbudowali imponującą piramidę Sierpińskiego, poznając przy tym świat fraktali i matematycznych wzorów 🔺📏. Rozmawialiśmy także o zagadnieniach przyrodniczych, a jednym z kluczowych tematów była refleksja: jak wyglądałby świat bez prądu? ⚡❌
Zajęcia łączyły logiczne myślenie z kreatywnym podejściem do nauki – nie zabrakło dyskusji, doświadczeń i ciekawych obserwacji!
🧠 Zaangażowanie i współpraca
Uczniowie pracowali z dużym zapałem, dzielili się pomysłami i wspólnie szukali rozwiązań. Zajęcia były okazją do rozwijania kompetencji nie tylko matematycznych i przyrodniczych, ale również społecznych. 💬👥
🌟 Co zyskali uczniowie?
✅ Poznali ciekawe zjawiska przyrodnicze i matematyczne
✅ Uczyli się logicznego myślenia i wnioskowania
✅ Rozwijali wyobraźnię przestrzenną i zdolności manualne
✅ Zastanawiali się nad wpływem nauki i technologii na nasze życie
📣 To były zajęcia pełne odkryć, ciekawych wniosków i dobrej energii! Dziękujemy uczniom za aktywność i otwarte umysły! 💡📘
🟦 Razem odkrywamy świat – nauka może być naprawdę fascynująca! 🌟
 

ZAJĘCIA DODATKOWE

KULTURA OSOBISTA

JĘZYKI OBCE